KUCUK ADAM

Lilypie Fourth Birthday tickers

10 Eylül 2011 Cumartesi

BAŞIM DERTTE

Kelimelerle başım dertte. Zaten herşeyi öğrenmeye çalışmak bu kadar zorken bir de karşıma mecaz diye birşey çıktı. Bu nedir şimdi? Bir kelimenin kaç anlamı olabilir ki? Herşey bu kadar kafa karıştırıcı olmak zorunda mı ? Elma elma olsun armut amut. Neden başka anlamları olsun ki. Bu mecaz olayı yüzünden hep komik durumlara düşüyorum karizmam çiziliyor.
Ne demek istediğimi anlatayım;

Annem: Asrın gel anneciğim odana halını serdim artık istediğin gibi oynayıp yuvarlanabilirsin.

Anne sözü dinlenmeli değil mi? Atıyorum kendimi başlıyorum halıda yuvarlanmaya. Annemden bir kahkaha oğlum ben onu mecazi olarak söyledim. Ama ne bu şimdi az önce yuvarlan dememiş miydi?

Deniz Teyze : Asrın gel bak kedi var orda.

Koşup sağa sola bakıyorum yok kedi göremiyorum.

Deniz Teyze: Orda değil parmağımın ucuna bak.

Deniz teyzenin parmağını tutuyorum ucuna bakıyorum kedi orda da yok. Deniz teyzede de bir kahkaha kopuyor. Ne oldu ki şimdi. Parmağımın ucuna bak diyen o değil miydi?

Ananem yeni çanta aldı. Eve gelince annemle babama gösteriyorum.

Annem: Oğluşum çok güzelmiş çantan. Oyuncaklarını , kitaplarını koyarsın. Hatta suda koyarsın.

Elimde çanta koşa koşa banyoya gidiyorum. Musluğu açıp çantama su koyucam. Annemle babamdan bir kahkaha daha kopuyor.

Bu ne şimdi . Ne derlerse onu yapıyorum ben. Aslında ne demek istediklerini nasıl bilicem. Bu mecazın ne olduğunu nasıl öğrenicem. Hep böyle çizilecek mi benim karizmam. Offff yaaa offf.

Hiç yorum yok: